nben

PicoBong

PicoBong startet som en billig utgave av LELO og det er fortsatt LELO som står for distribusjonen.
LELO oppnådde på ganske få år en ledende posisjon i verden når det kom til luksus vibratorer som også leverer god ytelse.
Men den kundegruppen er nokså begrenset.
Dets om startet som noe lite og hvis mål var å tilby noe unikt til de få, vokste på rekordtid til noe globalt hvor kampen om markedsandeler skulle stå.
Det de da gjorde, var å sette seg ned å tenke ut en plan på hvordan de kunne få fatt i en yngre, mer uerfaren kundegruppe.
For den gruppen potensielle kunder er mye større.
Løsningen var å lansere en serie produkter som var billigere, i friske farger og et spennende design.
Dette måtte naturligvis ikke gå på bekostning av LELO sin merkevare, en del av målet er naturligvis å få kundene til å gå videre til å handle LELO produkter senere i livet.
Derfor måtte ikke produktene være like bra som LELO sine.
De kunne ikke se like eksklusive ut, de kunne ikke være oppladbare, de måtte være laget i litt simplere materialer.
Og dermed sitter du igjen med akkurat det PicoBong er.
Nybegynnerprodukter i spennende farger og design, med et navn som klinger blant motebevist ungdom.

Når LELO ble solgt, fulgte PicoBong med på lasset.
På samme måte steg prisene drastisk på alle PicoBong produkter i November 2015, når LELO mente deres markedsposisjon var så sterk at de kunne øke prisene med opp til 70%

Picobong er ikke lenger et billig merke som egner seg for nybegynnere… Produktene er de samme, men prisen har steget og merket faller da, etter vår mening, stort sett mellom to stoler.